Tuesday 20 November 2012

GAZA 2.0

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.


Memandangkan saya kini adalah fulltime daie a.k.a penganggur terhormat dan agak sukar untuk keluar berusrah dan berdakwah diluar. Maka saya berdakwah di hujung jari a.k.a internet kerana ini sahaja medium yang mampu saya gunakan buat masa ini untuk berhubung dengan manusia diluar sana.

Sebenarnya bukanlah itu yang saya nak ceritakan.

Sebentar tadi,facebook dibuka,mouse di skoll,ternampak seorang sahabat share video ttg Gaza. Mula-mula macam malas nak tengok tapi selepas membaca ulasannya. Jari didetik oleh Allah untuk mainkan video itu.
Pipi terasa basah. MasyaAllah. Kasihan mereka. Tak dapat saya bayangkan jika saya hadapi keadaan seperti mereka. Macam-macam yang terlintas difikiran saat menonton video itu. Walaupun dalam keadaan susah,mereka saling membantu. Sya perlu islahkan diri saya dan ajak orang lain kerana saat ini saudara di Gaza bertarung nyawa membela tanah suci Islam maka saya juga mesti berjuang! Mari koreksi diri,buang jahiliyah. Bangunkan Islam! Allahuakbar!






No comments:

Post a Comment